torstai 3. heinäkuuta 2014

Helsinki


Terveisiä Helsingistä. Alotetaan heti tästä Teatterin Wine&Delin salaatista. Salaatti kahdella täytteellä maksaa 10e, mä tilasin täytteiksi ak-tomaatit ja tofun. Kun se myyjä laitto noi kaks palaa tofua salaatin päälle meinasin huokaista, että et voi olla tosissas mutta pidin kuitenkin suuni kiinni. Oikeesti hei, 2 pikkuista palaa tofua! Tofun maku oli ihan ok ja salaatti vei mennessään suurimman nälän mutta eipä ton takia tarvinnut riemusta hyppiä.


Facebookista löytyy nykyään Herkullista vegaaniruokaa - ryhmä ja siellä joku kertoi, että Kiposta saa myös tofuleipiä, joten mä suuntasin Forumin Kippoon täyttämään vatsaani muutama tunti salaattipettymyksen jälkeen. Tarjolla on neljä erilaista tofuleipää (6.8e), mä päädyin Alohaan (tomaattipyre, avokado, ananas, chilikastike, basilika). Leipä oli kivan rapea ja varsinkin tuore ananas maistui ihanasti. Muuten leipä oli perushyvää, ei mitään kovin yllättävää tai suuria makuja mutta ton salaatin jälkeen tää tuntui ihan mahtiaterialta :) Jos asuisin Helsingissä niin testaisin kaikki leivät läpi, varsinkin tofu-pestoleipä vaikutti herkulliselta.


Kipossa söin jälkkäriksi pienen soijajäädykekipon kahdella täytteellä (3.7e). Täytevaihtoehtoja oli useita mutta mä tilasin omani vähän tylsästi mansikoilla ja mustikoilla. Kinuskikastike oli päässyt loppumaan ja se oli kurja koska oon himoinnut sekä pehmistä että kinuskikastiketta tässä vegaanivuosien aikana toisinaan tosi paljon. Toisella kertaa sit. Kippo oli herkullinen ja auttoi pehmishimoon, vaikka makeutta oliskin saanut olla mun makuun vähän enemmän. Kiva paikka kokonaisuutena ja tulen varmasti suuntaamaan tänne myös seuraavalla Helsingin reissulla.


Kotimatkalle nappasin junaan Citykäytävän Ruohonjuuresta (kiitos tästäkin menee Herkullista vegaaniruokaa-ryhmälle) tattarisalaatin jossa oli ainakin rosso-tofua, sipulia, tomaattia ja lehtipersiljaa (8.9e?). Hintaa nosti se, että salaatti oli luomua. Lehtipersiljaa oli mun makuun liikaa mutta muuten salaatti oli tosi hyvää. Olin junassa jo niin väsynyt, että ei oo kauheesti muuta analysoitavaa tosta :)

Pohjoisespa 2

Forum kukontori / Iso roobertinkatu 7

City-käytävä, Saarisen piha, Keskuskatu 6

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti